2013. április 9., kedd

Hogyan vélekedik Dr. Berke Szilárd Simon Sinek könyvéről?

Igazán nagy elismerés és öröm számunkra az a vélemény, amit az alábbiakban olvashatsz
Dr. Berke Szilárd megfogalmazásában, aki a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karának kutatója:

Simon Sinek új név a motivációs irodalom palettáján, legalábbis hazánkban bizonyosan. A TED archívumában ellenben régtől fogva elérhető egy hatásos összefoglaló a MIÉRT koncepciójáról - megtekintése erősen javasolt mindazoknak, akik számára életcél az önfejlesztés, és azoknak is, akik üzleti szférában az éves célok és heti munkatervek útvesztőjében bolyonganak.

Mit érdemes tudni a Mayer Consulting gondozásában megjelent kötetről?

"Az emberek nem azt veszik meg AMIT csinálsz, hanem azt
hogy MIÉRT csinálod."

Igen, többek között egy jó csomó idézet és mottó miatt.   

„Nem a képességek miatt veszel fel valakit, hanem a hozzáállásért. A képességeket bármikor megtaníthatod”.

Vagy:

"Nagy különbség van aközött, hogy ejtőernyővel ugrasz ki a repülőből vagy anélkül. Mindegyik kivételes tapasztalatokat produkál, de csak az egyik növeli az esélyét annak, hogy képes leszel újra megpróbálni máskor."

Persze ez csupán egyetlen, talán kevésbé lényeges szempont (bár jómagam hálásan fogadom, amennyiben egy kötetből lehet értelmes/elgondolkodásra késztető mondatokat citálni).

A kiadvány lehetne egyike sok tucatnyi - jobbnál jobb - motivációs anyagnak. De nem. Erőssége akár az is lehet, hogy három területet ötvöz egyedi módon: vállalati marketing, stratégiai menedzsment, személyes belső motiváció. Igazán remek, ahogy rengeteg példát felhoz, és ezekbe beleszövi a MIÉRT koncepcióját (sajátos elnevezése: Arany Kör).
Az esettanulmányok számosak, meggyőző erejűek, tanulságosak.

Maga a szövegezés kiváló, jól olvasható a kötet, bár tömény, első nekifutásra nekem nem ment, van benne mit emésztgetni.

"A nagy cégek nem tehetséges embereket vesznek fel és motiválják őket, hanem eleve motivált embereket vesznek fel és inspirálják őket."

"Az energia motivál, de a karizma inspirál. Az energia könnyen érthető, könnyű mérni és könnyű másolni. A karizmát nehéz meghatározni, közel lehetetlen mérni és túl megfoghatatlan a másoláshoz."

"Az Iskolabusz Teszt egy egyszerű metafora. Ha egy szervezet alapítóját vagy vezetőjét elütné egy iskolabusz, vajon a szervezet továbbra is növekedne ugyanabban az ütemben, hogy nincsenek az élen?"

Mi van benne még? Gondolatok a hitelességről, a bizalomról, a vevőépítésről, az élethosszig tartó vevőgondozásról, a vállalatok belső magját kitöltő miértekről, azaz a belső arculat esszenciájáról.

Stratégiai (egyetemi szintű oktatásban is kiválóan hasznosítható) esettanulmányok tömege: Virgin Records, Pontiac, Disney, Southwest Airlines, Continental, Volkswagen, Gucci, Harley-Davidson, Dell, Toyota, Wal-Mart, Microsoft, AOL, Starbucks, Apple, IBM, stb.


A kötet nem "titkos adalékanyag", misztikus recept, hanem nagyon is gyakorlatias, tömör, esetgazdag utazás a vállalati felsővezetés világába, betekintés a cégvezetés kulisszatitkaiba, mindvégig a siker és a teljesítmény mögöttes tényezőit kutatva. További érdeme, hogy egyszerű és jól működtethető eszközöket ad az olvasó kezébe.

Ajánlom gyakorló marketingeseknek, vezetésben dolgozóknak, hálózatépítőknek és bárkinek, akinek fontos a saját belső motivációjának beizzítása, és aztán a tűz táplálása.
 


 


Dr. Berke Szilárd PhD
gazdálkodás- és szervezéstudományok doktora
marketing szakértő, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése